واکنش به تصمیم عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ وزیر بهداشت به ترکیب شورا باز گردد.

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۸ کد : ۱۸۴۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۷
واکنش به تصمیم عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ وزیر بهداشت به ترکیب شورا باز گردد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جمعی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار بازگشت وزیر بهداشت به ترکیب شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند. متن نامه به شرح زیر است:

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)

رهبر اندیشمند، فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی

سلام علیکم،

احتراما، با آرزوی طول عمر بابرکت برای حضرتعالی، همانگونه که استحضار دارید دانشگاههای علوم پزشکی که محصول نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این دوران به رشد، شکوفایی و بالندگی خیره کننده ای رسیده اند. به لطف الهی دانش آموختگان این دانشگاهها در مدت کوتاهی توانسته اند کشور عزیزمان را از وابستگی به علوم مختلف حوزه سلامت به نوآوری و مرجعیت برسانند، به طوری که ایران اسلامی که روزی نیازمند پزشکان هندی و بنگلادشی بود، امروز به عنوان قطب پزشکی منطقه پذیرای بیماران کشورهای همجوار که مشتاق درمان توسط پزشکان ایرانی هستند مبدل شده است. از دیگر نمونه های موفقیت دانشگاههای علوم پزشکی تولید بیش از 97 درصد داروی مصرفی کشور و صادرات این محصولات به سایر کشورها می باشد که توسط دانش آموختگان این دانشگاهها طراحی و مدیریت می شود.

همگان شاهد موفقیت بی نظیر دانشمندان علوم پزشکی این سرزمین در مواجهه با بیماری عالم گیر کرونا بودند. استفاده از علمی ترین روش های درمان این بیماری و تولید انواع مختلف واکسن ها هر انسان آزاده ای را به کرنش در مقابل نعمت عظیم وجود این دانشمندان وا می دارد. لکن متاسفانه اخیرا در جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیمی عجیب، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عضویت دایم شورا کنار گذاشته شده اند. این تصمیم موجب دلسردی دانشمندان، اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی که همگی از فرزندان نخبه کشور هستند گردیده است.

از آنجا که دانش آموختگان، کارکنان و اساتید وزارت بهداشت بیشترین ارتباط چهره به چهره با آحاد مردم را داشته و با همه گروه های سنی (از بدو تولد تا سالمندی) در تماس بوده و مواجهه دارند، همچنین با توجه به تاثیر گذاری بالای این وزارتخانه بر فرهنگ و سلامت جامعه، از محضر حضرتعالی استدعا داریم تا همانند وزیر محترم علوم، وزیر محترم بهداشت نیز در ترکیب شورا حضور داشته باشند.

با تجدید احترام- فرزندان شما - روسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور

رونوشت:

-ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر رییسی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی

- ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران جناب دکتر قالیباف جهت استحضار و صدور دستور مقتضی

- ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام اژه ای جهت استحضار و صدور دستور مقتضی


نظر شما :